Czynnością konieczną do wykonania jest wdrożenie certyfikatu SSL. Z pewnością żaden klient nie będzie chciał brać udziału w procesie zakupowym na stronie, na której widoczny jest napis „Niebezpieczna”. Poprawnie zainstalowany certyfikat wpływa również na pozycjonowanie. Nie zawsze certyfikat jest darmowy. Chęć zainstalowania certyfikatu SSL może zatem wpłynąć na cennik pozycjonowania.

Certyfikat SSL to kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych. Dzięki tej technologii przepływ danych między użytkownikiem, a serwerem, na którym umieszczony jest sklep internetowy, jest zabezpieczony.

Protokół HTTPS należy wdrożyć ze względu na kilka ważnych powodów:

  • zabezpieczenie danych klientów,
  • zwiększenie wiarygodności i zaufania potencjalnych klientów,
  • wypłata odszkodowania od firmy wdrażającej certyfikat w przypadku kradzieży danych.

Każdy sprzedawca zgodnie z polskim prawem jest zobowiązany do ochrony danych swoich klientów.

Warto pamiętać o tym, że od października strony z HTTP w przeglądarce Google Chrome będą oznaczone w przeglądarce jako „niebezpieczne”. Taka sytuacja z pewnością przyczyni się do spadków widoczności stron nieposiadających certyfikatu SSL.