Optymalizacja sekcji head jest jedną z podstawowych czynności wykonywanych podczas prac optymalizacyjnych w każdym serwisie. Wpływają one bowiem na widok strony w wynikach wyszukiwania. Aby użytkownik, przeglądający wyniki, szybko znalazł interesujący go produkt, warto zadbać o odpowiednie meta-tagi w obrębie sklepu internetowego. Tytuły stron jak i opisy powinny być stworzone w optymalny sposób, aby internauta jak i robot Google wiedzieli, co znajdą na danej podstronie.

W znaczniku meta-title jak i w opisie warto umieścić nie tylko nazwę produktu czy kategorii, ale również dane techniczne czy wymiary. Znaczniki skonstruowane w taki sposób mogą wpłynąć nie tylko na pozycjonowanie stron www, ale również na to, w jakiś sposób odbierane są serwisy przez potencjalnych klientów. Cennik pozycjonowania Twojej strony powinien uwzględniać tak podstawowe czynności jak optymalizacja meta tagów.

Optymalizując sklep internetowy w zakresie meta tagów należy szczególną uwagę
zwrócić na następujące kwestie:

  1. Znaczniki title jak i meta description nie powinny być zbyt długie. Ogólnie przyjęty wytyczne mówią, że tytuł strony powinien zawierać od 60 do 80 znaków, a opis strony nie powinien być krótszy niż 140, ale nie powinien również przekraczać 180 znaków.
  2. Wpływ na pozycjonowanie mają słowa kluczowe w meta tagach. Pamiętaj jednak, aby znaczniki nie były przesycone.
  3. Tytuły stron i opisy w obrębie sklepu powinny być unikalne. Jeśli produkty w sklepie mają taką samą nazwę, przez co znaczniki title są powielone, warto w tytule uwzględnić numer ID lub kod produktu.
  4. Należy zwrócić uwagę jak prezentowane są tytuły kategorii. Zdarza się, że znacznik title nie mówi w jasny sposób, co użytkownik znajdzie na stronie. Przykładowo kategoria „Pasty” może wskazywać na przepis na danie, produkty do zębów lub impregnaty do obuwia.