Chcesz, by Twój sklep internetowy wyróżniał się wśród pozostałych? Chcesz, by udostępniał przydatne i często wyszukiwane informacje, a tym samym by użytkownicy odwiedzali go częściej? Jeżeli tak, to Rich Snippets są dla Ciebie!

Na początku warto opowiedzieć, czym wyniki rozszerzone – bo właśnie o nich mowa – są.

wyniki rozszerzone - przykład

Rich Snippets stanowią wszelkie dodatkowe informacje, które wyświetlić można w wynikach wyszukiwania Google. Mogą być więc to dane na temat oceny danego przedmiotu, jego grafika, cena czy dostępność. Oczywiście elementów tych jest dużo więcej, niemniej jednak to te wymienione będą najczęściej poszukiwane przez potencjalnych Klientów Twojej firmy. Elementy te często mogą być dodatkowo płatne, więc wpłyną one na cennik pozycjonowania.

Jak wygląda wdrożenie?

Kolejne pytanie jakie może się nasunąć, to w jaki sposób uzyskać tego typu elementy dla swojej strony internetowej. Przede wszystkim należy zadbać o wdrożenie tzw. Mikrodanych w obrębie serwisu, co przełoży się przykładowo na lokalne pozycjonowanie stron WWW w Warszawie. Jest to specjalny kod rozpoznawany przez roboty wyszukiwarek internetowych, pozwalający na lepszą interpretację serwisu przez ich algorytmy. Co ciekawe, nie są to elementy widoczne dla użytkowników – zatem za ich wprowadzeniem przemawia także argument, iż nie "zepsują" one estetyki witryny.

Warto tutaj też wspomnieć, iż omawiane wyniki rozszerzone są coraz bardziej popularne wśród serwisów internetowych – warto więc zadbać o to także i w obrębie swojej witryny.