Korzystamy z Internetu zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Chcemy poruszać się po stronach szybko i sprawnie. Kiedy natrafimy na stronę, która ładuje się dłużej niżeli bywa to zazwyczaj wtedy najczęściej od razu z niej wychodzimy. Nie zapomnij także o SEO! Jednym z elementów wpływających na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google jest właśnie prędkość ładowania. Cennik pozycjonowania powinien obejmować właśnie optymalizację prędkości strony. Zatem nie trać klientów i bądź wysoko w wyszukiwarce Google dzięki odpowiedniej szybkości sklepu internetowego.

Jak sprawdzić prędkość sklepu internetowego?

W pierwszym etapie zweryfikuj poprzez narzędzie Google PageSpeed Insights z jaką prędkością wczytuje się strona. Po zakończonej analizę zobaczysz krótki raport z podsumowaniem i ewentualnymi sugestiami do poprawek. Analiza powinna pokazać ocenę szybkości strony: "słabo", "dobrze" lub "średnio". Jeśli pojawia się "słabo" lub "dobrze" sugerowane jest wdrożenie dodatkowej optymalizacji przyspieszającej sklep. Po zakończonych pracach ponownie zweryfikuj prędkość i ocenę w narzędziu Google PageSpeed Insights, aby potwierdzić poprawność wdrożonych rozwiązań mających wpływ na pozycjonowanie stron WWW.

Gdzie zobaczyć szybkość ładowania strony mobilnej?

Użytkownicy mobilni nie mogą opuszczać sklepu internetowego tylko ze względu na to, że wolno działa. Wykonaj test przy pomocy kolejnego narzędzia Google dostępnego pod adresem testmysite.withgoogle.com. Wynik "słabo" lub "średnio"? Może to oznaczać, że właśnie tracisz potencjalnych klientów w swoim sklepie internetowym przez zbyt wolne wczytywanie się strony. Zweryfikuj wskazówki, które przekazało Google i podejmuj niezbędne działania, aby przyspieszyć stronę!